Dear Followers :)

Tuesday, November 8, 2011

Why am I so afraid to lose you when you're not even mine?


"Jika denganmu kabur, ku tak mahu yang jelas. Jika denganmu hanyut, biarlah aku lemas."
- Berdua Bersatu by Forteen


Peace be upon you.

Why am I so afraid to lose you when you're not even mine?

Aku dapat ayat ni daripada FB twinto. *Pinjam ea sayang.. :)
Aku baca dan aku terdiam. Kelakar. Kenapa betul sangat ayat ni? Kenapa fakta sangat?

Jawapannya satu, sebab aku jatuh sayang.

Kadang-kadang aku pun ada terfikir, macam mana laa life aku satu bulan dari sekarang? Tahun depan macam mana? Enam tahun lagi macam mana? Esok?

Jawapannya pun satu, tak tahu.

Keadaan semakin rumit. Bukan macam kunyit, tapi macam tumit. Eh macam takde kena-mengena kan. Aku lempang kau, Yaya. *pengsan

Tuhan.. Tolong beri aku kekuatan.. Tolong beri aku bayang-bayang apa itu yg terbaik untuk hidupku Tuhan..

Persoalan hati dan perasaan aku tak pernah mudah seperti ABC atau 123.
Kebahagiaan itu tak pernah sekalipun begitu mudah untuk aku genggamkan sehingga lenguh tangan ini mengetatkan buku lima lama-lama.
Selalu saja ia terlerai sendiri tanpa sempat aku berasa lelah dengannya.

Tapi aku bersyukur. Walau begitu rumit pun, aku masih mampu tersenyum. Indahnya dunia ciptaan Tuhan ni, tak dapat aku nafikan. Walapun aku punya seribu alasan untuk menangis, aku masih dihadiahkan sepuluh ribu sebab untuk tersenyum.

Memang aku takut kehilangan. Tapi kehilangan tu sesuatu yang pasti, kan. Oh, aku bukan takut, aku cuma tak pernah bersedia. Tapi dia... Dia buatkan aku berfikir sejenak tentang kehilangan.. Yang mana akhirnya aku perlu akui yang aku harus bersedia dengan apa saja kemungkinan yang mungkin saja terjadi.

Dari hari ke hari, aku semakin bersedia walau rasa sayang itu semakin bertambah. Mata semakin celik walau sebenarnya hati ini semakin lena. Aku tak mahu fikirkan apa-apa. Aku cuma mahu nikmati setiap saat yang masih menjadi milik aku bersama dia, sebelum tiba waktu aku harus merelakan pemergian dia. Aku perlu hargai itu sepenuhnya.

Saat itu nanti, kalau dengan perpisahan adalah yang terbaik di antara kami, aku sudah bersedia. Walau perit tetap akan aku telan. Walau berduri tetap akan aku tempuh.

Sebabnya satu, perjalanan hidup aku masih jauh.



Gajah, walau sayang mana pun aku terhadap kau, aku janji aku akan kuat kalau aku harus kehilangan kau. Kau jangan risaukan aku tau. Nah senyum :)


Aku tak mampu tipu,
walaupun aku bersedia,
tapi hati kecilku tetap mengharapkan
kita tak perlu berpisah.

awak tolong LIKE ya ? :)

No comments:

Post a Comment