Dear Followers :)

Friday, November 9, 2012

"Thumb up" dan jelirkan lidah

"Dalam menikmati kurniaanMu, tak terucap lafaz terima kasihku"

Assalamualaikum.

Syukur alhamdulillah. Agak ralat, tetapi redha. I deserve for it.

Permulaan sem aku sangat rapuh. Hilang semangat dan kekuatan diri. Hampir sebulan baru aku jumpa semula dengan semangat itu dan mulakan perjuangan aku. Mungkinlah, aku banyak berangan. Tapi itu bukan puncanya. Mungkin aku tersasar daripada fokus atau aku sendiri yang sentiasa tidak melakukan yang terbaik. Aku tahu aku boleh lakukan lebih daripada itu!

Ingatlah di mana bila kau rasa kau jatuh tersungkur, ada orang lain yang jatuh lebih teruk daripada itu. Kerana itu Allah menyuruh agar kita sentiasa bersyukur. Walau apa yang diberi, terima dengan redha. Sebab ketentuan Tuhan itu sentiasa yang terbaik untuk kita.

Tapi, jangan sampai terlupa renungkan semula apa salah dan silap kita. Jangan bila rasa diri tu teruk, you simply cakap "ah takpe, ada lagi yg lebih teruk daripada aku" tanpa betulkan apa yang silap tu.
* Eeeeee aku benci cakap depan cermin!

Told ya, this was the toughest part ever. * Haaa alasan lah tu!* Tapi, betul, paling susah :(

Aku tahu sebenarnya Tuhan marahkan aku. Tapi Dia still sayangkan aku sbb Dia still bagi apa yang aku minta :'( hmmm

Congratulations, friends! Don't be sad, we can always be better. Semua orang layak mendapat sebuah "TAHNIAH" sebab kita dah berusaha apa yang termampu. Kan? So keep on moving.

"Thumb up" di atas bererti "padan muka" dan bukannya "good job". Ok bye.

awak tolong LIKE ya ? :)

No comments:

Post a Comment