Dear Followers :)

Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan '10

Alhamdulillah , all praises be to Allah . Here we are again in fasting month . May this ramadhan brings thousands of blessing to us . May happiness always be ours , in this world and the hereafter .
Ehem ..
Kawan-kawan ,
Jgn tinggal puasa tauu , dosa nanti . Kalo perempuan sbb ABC takpe la , tapi jgn lelaki sbb BMW . heee :D

Oh ya , sedih rasanya bila takdapat meraikan satu ramadhan , menunaikan solat tarawih pada malam pertama ramadhan . em .. Lagi-lagi bila takde mama , takde ayah , takde abang-abang , kakak-kakak & adik-adik waktu sahur kali ni . Biasanya hari pertama puasa , mama selalu masak nasi tomato dengan ayam masak merah untuk berbuka . Nyummy ~ tapi kat sini taktahu la sahur ape , buka ape . semuanya sendiri , dgn kawan-kawan yang juga bersendiri . Takpela kawan-kawan , kita saling memenuhi needs masing-masing ya :D Tapi aku cukup bersyukur sebab aku masih sempat sambut ramadhan tahun ni , & insyaAllah eidil fitri sekali .

Em .. rindunya bulan ramadhan .. tahun lepas , mcm mana ey ramadhan aku ? hurmm .. entahla , tapi aku nak ramadhan tahun ni jauh lebih baik daripada ramadhan lepas .. AMINN .. kalo dulu ramadhan masa aku SPM , tahun ni ramadhan masa aku dah masuk universiti . Dalam masa setahun tu , banyaaaaak sgt benda dah jadi . Itu la , ini la . Rasanya aku pun dah blaja banyaaaak benda . Aku jadi lebih matang && lebih kuat kot . Aku taknak jadi cengeng lagi . I'm now a teenager , not a child nemur .. I'm able to think positively and think forward .

Allah tuhan yang maha pengampun . kawan-kawan , jom minta ampun daripadaNya . sempena bulan baik di mana segala iblis dipenjarakan , doa kita itu insyaAllah dimakbulkan Tuhan . Lawan nafsu serakah semuanya ya . InsyaAllah kita usaha sama-sama . Banyakkan ibadah kita .

Assalamualaikum ...

awak tolong LIKE ya ? :)

No comments:

Post a Comment