Dear Followers :)

Sunday, August 21, 2011

Semua tanpa sedar.

Assalamualaikum.

Sedar tak sedar, kita sekarang dah berada pada sepuluh hari terakhir Ramadhan. Sedih pula rasa hati ini.

-_____-'

Aku seorang manusia yang rugi. Sangat rugi kot. Bulan mulia ini aku tak manfaatkan sebaik-baiknya. Aku tahu malah aku sedar. Entah kat jalan mana yang aku tersangkut, aku sendiri tak pasti. Rugi, ya memang rugi.

Tuhan.. Masa itu pergi dan berlalu terlalu pantas. Ini salah satu tanda dunia dah nak berakhir kan? Belum sempat aku merasainya, dia sudah pergi meninggalkan aku. Masa dan waktu, dari mana kau belajar berlari dan berjalan tanpa henti? -.-

Pejam dan celik, semester aku sekali lagi dah nak berakhir. Rasa macam baru je beberapa hari lepas aku post entry ucapkan selamat menduduki peperiksaan untuk final exam sebelum nie.

Tidaklah, aku bukan nak mengeluh. Memang inilah namanya kehidupan, bukan? Semuanya tanpa kita sedari. Tiba-tiba je ada orang cakap final exam tak lama lagi, tak sampai sebulan pun dari sekarang. Tiba-tiba dia hilang dan pergi. Tiba-tiba dia hadir. Macam tu lah lebih kurang, semuanya tiba-tiba. Tanpa ada persediaan.

Terkadang aku berasa letih dengan kehidupan seorang pelajar. Terkadang aku lelah menjadi seorang gadis yang usianya meningkat dewasa. Ujian dan dugaan itu datang tanpa henti, terkadang bertindih-tindih berebut menghadirkan diri ke dalam hidup aku.

Aku tahu itu semua kehendak Tuhan. Aku harus terus tabah dan sabar. Aku tahu semakin banyak ujian dan semakin sabar kita menempuhi ujian itu, darjat kita akan menjadi semakin tinggi.

Ya Allah, Kau berikanlah aku kekuatan untuk menempuhi semua dugaanMu supaya aku layak untuk dinaikkan darjat di sisiMu. Amiiiin.

awak tolong LIKE ya ? :)

No comments:

Post a Comment