Dear Followers :)

Tuesday, March 23, 2010

driving practical

HELLO DEAR FRIENDS ,
aku nak story kat korang pasal driving practical aku nihh . korang nak aku story full ke buat summary je ? takpelahh , i'll write both k , for the sake of my kindhearted friends :)

STORY TELLING ( FULL VERSION )

SUNDAY , 21ST MARCH 2010 -
WOWW
, i was so excited and felt a bit nervous . the agent asked me to wait in front of the office at 2 p.m . hee , i arrived there at 2.05 p.m . ops , the van was already there ! err , nobody ? fine , takde sape-sape pun kat sane yg same-same tunggu nak pergi kangkar pulai . so what , aku pun terpaksa lahh tunggu sahaja dengan perasaan yg sangat bosan .

ya , tak dinafikan lagi aku memang bosan .
dan akan terus bosan ..
( anggapan awal )

inilah van yang bertanggungjawab dan telah berjasa kepadaku .

OK , pukul 2.20 ptg baru la encik driver masuk van dan memanggilku . ya , aku sorang sahaja . dan aku pun memenuhkan ruang di sebelah tempat duduk pemandu sbb rasa mcm tak sedap hati kalau aku duduk belakang . rasa mcm nak gelak memanjang sbb encik driver kelakar melayan diri sendiri . aku dapat dengar dye mendendangkan lagu 'lagu untukmu' yg dipopularkan oleh meet uncle hussein dengan keynya yg tunggang langgang dan sebagainya . haha . OH , kami bukan menuju ke kangkar pulai . kami menuju ke mutiara rini . rupa-rupanya encik driver nak fetch up seorang lagi budak , tetapi budaknya ketiadaan . encik driver pun bermonolog ' haiya , buat penat aku je .' sambil meneruskan perjalanan ke kangkar pulai . dan , akhirnya jam 2.50 ptg aku tiba ke destinasi .

Beserta senyuman , aku pun mengucap 'terima kasih , bang . ' kemudian , aku pun menuruni van tersebut dan masuk ke ruang ape ntah tuu . alamak , apa yg perlu aku buat ? akhirnya aku membuat keputusan utk duduk sahaja . dan rezekiku , ade seorang makcik menegurku dan memberitahuku apa yg perlu aku buat . ohh , baru tahu . terima kasih , mak cik . aku pun bangun dan meminta borang menjalani praktikal kereta . dan atas jasa makcik itu juga , aku dengan penuh kepastian menghantar borang itu ke kaunter . tanpamu makcik , aku pasti akan terus menjadi tunggul di institut memandu bungaraya itu . aku pun terus menunggu seorang diri ..

tiba-tiba , keluar seorang lelaki berkaca mata , berbaju ungu keluar dari pejabat tempat aku amik borang tadi tuu . 'eh , macam aku kenal lahh dye nihh .' , aku bermonolog lagi . dye terus keluar tanpa perasan aku yg di tepi . kemudian dye masuk pejabat lagi , sekali lagi tak perasan aku . * kuasam btul lahh kaw * kali kedua dye kua , aku memberanikan diri menegurnya dahulu . bukan apa , takut salah orang je . aku pun panggil , " pitit , pitit ! " dye pun menoleh dan " ehhh :) " . selepas dye menghantar borangnye ke kaunter , dye kembali kepadaku . dan kami pun berbual , tak lama pun sbb kemudian dye pun telah dipanggil oleh tok gurunya . sebelum itu , sempat lagi dye berkata " jangan lahh kaw dapat cikgu cina . " hoho .

kelas aku patut start pukul 3 ptg . marina kata , "tunggu je , nnt cikgu panggil name kaw ." hmm . bosannya . mane lahh cikgu aku nih ? akhirnya penantian ku berakhir . apa yg aku taknak tuh lahh yg aku dapat . pukul 3.15 ptg , sir chee siang memanggil namaku :D

"OK , naik JKV 5691 " . ya , baiklah sir . hehe . mula-mula aku risau sgt sbb terfikirkan kata-kata pitit tuuu . ok , masuk kereta aku . ( etchehh , kereta aku tuuu :P ) lpas tuu dye suro buat 5 perkara tuu . aku tau nak kena buat ape , tapi aku taktau nak buat mcm mane . huhu . first kena adjust seat , right . emm aku taktau . hee . atas tunjuk ajar sir chee siang , aku pun bule buat . kaki bengkok sikit lahh , ape sume . second , adjust cermin kan ? aha , ini lahh yg paling bermasalah . hehehe . sir , nak kena adjust mcm mane ? nak kena nampak ape ? mcm nih ok tak ? hah , tak ok ? habis tuu mcm mane ? saye tak faham lahh . aku yg sememangnya seorg yang blur telah menonjolkan diriku yg sebenar di hadapan orang yg aku baru kenal dengan percuma . hahaha . aku tgk muka sir aku tuu , mcm sikit lagi nak naik angin dah . nasib baik dye tak naik angin :D :D :D sorry sir , very sorry . lpas tuu buat la sume2 lima perkara tuh enn .

BAIKLAH , start enjin . nak jalan dah nihh . tekan klutch , masuk gear . tekan minyak , turun handbrake , JALAN . vroom vroom . sir asyik cakap ' tekan minyak , tekan minyak ' . haha . aku ada masalah balancing . banyak kali enjin kereta mati . hehe . banyak yang dye terangkan kat aku , tapi aku faham sikit je . bila aku buat muke blur , dye cepat je perasan . " u faham ke tak ? " hehe . pastu aku pun menjawab " sorry , mcm mane ? tk faham sgt lahh " dan sir chee siang pun menerangkan sekali lagi :D

masa nak buat parking , aku tiba masalah kemuncak . aku betul2 tak faham . at last dye cakap " atau u nak i tunjuk kat u dulu ? " . "hehehe . ok , sir tunjuk dulu lahh " ( sir dah fade up lahh tuu ) . dan kami pun bertukar tempat duduk . YEAHH berkesan . lepas dye buat parking , dye buatkan tiga penjuru , lepas tuu naik bukit . mase tuu hujan . kami nak bertukar tempat duduk semula . kelakar kott mase fikir mcm mane nak tukar tempat duduk balik . kuat nganjing jugak rupenye sir aku nihh . hehehe . akhirnya dye pergi kat tempat yg mcm ade bumbung sikit . dah park kat situ , dye tanye aku . " i bule masuk , tapi nnt u bule tak drive keluar nih ? " HAHA " hehe . taktau lahh . takpela , i try k . " . lpas tuu aku pun masuk gear reverse sume . kawal steering of course lahh sir chee siang yang buat . kalau aku buat mesti dh langgar sume :P lepas tuu turn aku lahh buat parking , tiga penjuru sume tuu . agak teruk atau memang teruk , aku pun taktau yg mane . hee :D dah sejam lebih sikit aku drive , sir pun suro rehat kjap . sepuluh minit . kesimpulannya , my first one hour was quite bad :|

aku pergi kantin nak beli air mineral , tapi tak bukak . aku kehausan ADOIIII , aku pun patah balik nak duduk kat tempat duduk . eh , aku jumpe akak nihhh . * err taktau name , tapi dye anak cikgu skola aku . hee * berbual kejap , and then sir pun buat isyarat nak sambung . alright boss , i'm ready ! :) hidup enjin sume2 , sambung . woww , very cool . kali nih aku dh start kena puji . bhahaha . dah ok sikit lahh . baru dapat tangkap ilmu kott . hee . lepas tuu sir nampak tapak tangan aku yg merah . " tengok tangan u . " aku pun tunjuk . " wahh , kenapa merah ? " "hehe . taktau lahh ." " tengok sebelah lagi " " tak merah pula . kenape sebelah je merah ? " mase tuu aku pun takdapat fikir kenape tangan aku merah . ingatkan sbb handle steering . lepas tuu mase stop kat bukit , kena angkat handbrake en . lpas tuu aku nak turunkan balik , susah gila . time tuu la baru kitorg dpt jawapan kenape tangan aku dah merah gile . HOHO kaw punye pasallah nih handbrake . susah gile tahu nak turunkan kaw . grrr . * prihatin jugak cikgu aku nih . haha .

" senang kan ? dah pandai lah nihh . " sir chee siang berkata kepada yaya . haha . ape lagi yg mampu aku lakukan selain tersengih ? lepas tuu sir ajar aku tukar gear pulak . tup tap tup tap , pukul 5.30 ptg kott . kitorg dh siap buat sume . " sudah habis , u mau buat ape lagi ? " hee . aku pun menjawab , " saya nak pergi naik bukit lahh sir . " " OK , pergilah . " aku pun masuk gear dan naik bukit lagi . pastu buat parking lagi , buat tiga penjuru lagi . dan aku terus berasa seronok dan seronok . yang paling aku seronok , aku tak berpeluh langsung . sebab hari hujan dan sir memasang air-cond . hehehe . hari hujan sedikit mengganggu penglihatan aku yg sememangnya ada masalah penglihatan . mase nak buat parking kena tgk tiang kan ? mase tuu aku nak masuk parking , lepas tuu terlebih reverse taww . cehhh , pandai nihh carik alasan . " mane tiang sir ? saye tak nampak lahh . ohh , haa dh nampak " HAHAHA , bunguks :P lepas tuu pukul 5.50 ptg aku pun parking kereta dan turun kerana praktikal sudah hbs . * alamak sir , kenapa start lambat tapi hbs awal ? tak aci nihh . HOHO by the way , sir chee siang not bad taw . dye baik hati jugak . aku pun tk faham , kenape org cakap jgn dapat cikgu cina ? :@

ERRRR , mase nih lahh paling bosan kott . dah takde orang dh . mane lahh van yg nak angkut aku bawak balik nih ? lame jugak kot tunggu , pukul 6.30 van tuu sampai . uihh , encik driver siap park van lagi .. HADOII nak kena tunggu lagi lahh tuu . haa , kan betul . " pukul 7 eh , tunggu lagi 2 org calon blum hbs lagi . " kata encik driver kepadaku . OH REALLY ? okayy boss . memang dah tk sempat nih nak solat asar balik nnt . aku pun pergi solat asar kat surau dulu . pukul 6.50 mcm tuh siap . masuk smula , alamak alabapak alanenek alaatok , belum nak balik lagi lahh hoii . duduk , lpas tuu ade sorg kakak tegur . haa bagus lahh , berbual dgn kakak tuu sambil tunggu nak balik . at last aku balik saing dengan pekerja bungaraya sume . aku balik tuu , dah kunci office sume lahh .

SUMPAH , aku pening kepala sgt , saket tangan , saket kaki , haus , lapar . tak sarapan , tengahari tak makan berat . tekak aku dah kering sbb nak beli air mineral tadi takde . sampai je kat office bungaraya tmn universiti pukul 7 lebih , aku terus menggagahkan diri berjalan ke jusco . * takde sape yg bule amik . mama dgn ayah balik kampung . kaknab pergi angsana mase tuu . ade road tour ABPBH enn . sampai hati .. HAHA :P sampai je jusco , aku buat la pape yg patut enn . g makan ape sume . lepas tuu tunggu kaknab amik . pukul 8 lebih jugak lahh aku sampai rumah , akhirnya .. hari ini aku sangat penat . dan akhirnya lagi , pukul 9 malam aku dah tido .. dan ya atau tidak tetapi ya , 10 hari dari hari praktikalku ini , aku akan mendapat lesen memandu L . terima kasih .

SUMMARY VERSION

hoi , penat aku buat karangan sikit punya panjang kat atas tuu , kaw nak baca summary dye je ? pergi lahh baca full version kalau nak tau cerita aku . kalau taknak tau , aku sikit pun tak kesah . ARIOS AMIGOS , jum berambus :D

awak tolong LIKE ya ? :)

2 comments:

  1. haha .awk .entry best ,pjg2 tp tak bosan .
    best sgt. ptut letak ttle bgmna mau blaja lesen kereta kan .aha .bgus2 .best .ahaha. kali ni 2 kali sy baca entry awk ni tau .
    heeee .go2 .mst boleh llus bile tst sma pak2 JPJ. boleh ,awk boleh buat ok !

    ReplyDelete
  2. hehe . terima kasih atas sokongan moral itu :)

    ReplyDelete