Dear Followers :)

Sunday, March 28, 2010

phone city's salesman

lokasi kejadian : phone city , u mall skudai .

ade satu kawasan di situ , namenye phone city . di situ terdapat banyak kedai telefon bimbit . dan salah satu kedai di situ , aku telah membeli sebuah telefon bimbit . ( ayat ape nih ? :| ) salesman nya bernama Pun . rupa-rupanya beliau merupakan ex student SMKTUN , tempat di mana aku dididikkan pada masa aku bertingkatan . pada bulan januari yg lepas , aku telah mengsurvey phone kerana aku ingin menggantikan telefon bimbit aku yg sudah terlalu tua , yang kini diturun-temurunkan kepada adikku yg baru tidak berapa baru juga kehilangan telefon bimbitnya di angsana , tempat di mana kejadian jenayah mencuri popular di situ .

saya sayang akan Pun . sudahlah mukanya comel , hatinya baik . HAHAHA :P nak dijadikan cerita , pada 1hb mac yg lalu , aku telah ke sana bersama kaknab dan syida kott . aku telah mendapat gaji bulan februari , dan aku ingin merealisasikan impianku , syida juga begitu . aku pun ke sana dengan penuh harapan akan membawa pulang telefon bimbit yang baru . pada masa itu , syida juga ingin membeli telefon bimbit . malangnya , warna telefon bimbit yang aku inginkan itu tiada . yang ada hanyalah warna biru . Pun kata kalau nak kaler merah besok bule lahh . dye pergi amik kat mane ntah . dye bule simpankan untuk aku , dan aku perlu bagi dye deposit . okayy , aku pun memberi dye deposit rm10 . hehehe . cukup baik lahhh tu , kalau aku bagi sepuluh sen apa hal ? :D akhirnya yg membawa pulang telefon bimbit baru hanyalah syida , manakala aku hanya membawa pulang resit baru . HAHA takpe , dalam genggaman .

Keesokan harinya , selepas pulang dari kerja , aku terus ke sana lagi bersama mamaku yg menjemputku pulang dari kerja . WHEEETT , telefon bimbitku sudah digenggamkan ! ( wlaupun tak secanggih telefon bimbit anda sekalian , aku berasa sangat bangga kerana aku mendapatkannya hasil daripada titik peluh aku sendiri )

MAIN STORY :

semalam aku pergi Umall , dengan paie && marina . aku nak cari bag magnet untuk phone aku nih . lepas tuu pergi kat phone city , tengok Pun tgh main laptop . aku pun takde rase nak pergi kat dye pada masa tuu . so aku pergi lahh ke satu kedai nihh , nmpak mcm byk bag en . aku tanye lahh bag utk phone aku ade tak . lpas tuu dye cakap takde . lpas tuu aku tanye la dye , satu tempat nih takde ke ? ( phone city ) . lpas tu dye jawab , actually supplier kita sama eventhough boss lain2 . ohh okayy , so i assume sume kedai takde lahh enn . susah gila nak carik kott . then masuk satu kedai nih , beli bag yg sarung tuu je . ingatkan nak pakai tuh je la sementara jumpe bag magnet yg aku nak sangat tuu . lepas tuu pegy masuk phone city balik sbb marina nak survey phone . last-last kitorg pergi kat tempat Pun . tanye phone ini brp harga , phone ini brp harga . dan Pun suka menjawab " sbb muka dia , saya bagi sekian-sekian-sekian" muka dia tuu muka aku lahh , sengal . HAHA betapa bangganya aku kerana aku berjasa mendapatkan harga yg kurang utk kawanku . sudah sebulan aku membeli di tempatnya , sehingga kini dia masih mengingatiku . it's the thought that count , kan . cewahhh :P suka btul dye cakap ' sebab muka dia' sambil memandangku HAHAHAHA di kesempatan itu juga , aku bertanyakan perihal bag magnet aku tuu . dan dia dgn penuh semangat berkata ' ada , ada ! ' dan menyuruh rakannya mengambilnya . HAH , ade ? aku baru jeee beli bag sarung tuuu. haiyaa . lepas tuu aku pun suruh dye pasang dan , NGAM ! magnetnya juga melekat kuat . aku cakap ' berapa ? lima ringgit eh ? ' haha . dan dye menunjukkan harga pada plastik itu . rm 29.90 . dan aku tergelak ' hahaha ' . ' ok lahh , saya angkat . ' dan mengeluarkan tiga keping not rm10 . Pun berkata , " u punya pasal , i bagi 25 je " HAHA bertambah sayang pada Pun :D

kesimpulannya , kalau nak beli phone dan nak dapat murah sikit , bawalah aku . akan ku bawa kau ke tempat Pun kerana aku sayang dye dan dye pun sayang aku HAHAHAHA

awak tolong LIKE ya ? :)

No comments:

Post a Comment