Dear Followers :)

Saturday, January 1, 2011

bebel kejap ;)

Assalamualaikum :)

Tiba-tiba jari nie rasa mcm nak menaip lak . Errr rumah tak kemas lagi , barang tak start pack lagi . Besok pagi nak balik dah . Kalau mama tahu nie confirm mama bercakap tak berhenti nie == Ini pun mama tgh gi skola daftar syeeda masuk skola menengah . So curi la masa sikit . Padahal dah byk pesanan sampai kat telinga aku nie . Hee :D Tak sangka dah pakai kain biru cair dah adik aku sorang tue :D

Anyway .. aku sekarang rasa lebih tenang . && aku harap benda nie aku akan rasa berterusan . aku taknak study aku terganggu . yeah , walau apa pun , aku takkan campur adukkan masalah aku dgn study aku . i have to be professional :)

Siapa je yg taknak happy ending kan ? i believe everyone does . so just keep on praying and leave every single thing to our Creator , Allah S.W.T :)
I trust in HIS promises , especially that HE won't let us be disappointed IF we tried our best and IF we pray and IF we tawakkal .

Kalau pasal yg tue pulak , aku terlebih yakin dengan apa yg org slalu cakap , "kalau dah jodoh tak ke mana" . So why on earth yg kita nak serabutkan kepala otak kita sendiri utk fikir "ish betul ke dia nie utk aku ?" , "hurmm does he/she loves me like I do ?" , blablabla .

Sedangkan , tell me , dapat ke kita jawapan dia kalau kita keep on thinking that ? tak rasa membazir masa ke ? bukannya kita tahu pun . kita kan ada Tuhan , DIA dah tentukan apa yg terbaik utk kita . dan DIA je yg tahu apa yg terbaik utk kita . DIA tahu semuaaa consequences yg akan berlaku drpda apa yg berlaku kat kita sekarang . Senang kata , ada hikmah di sebalik semua yg terjadi . Every clouds has a silver lining .

So just go with the flow , and terima je la takdir kita dgn hati yg terbuka . Lagi satu , jgn lupa slalu-slalu la bersyukur dgn apa yg kita ada . tak gitu ke ? lagi teruk kalau buat keje sume tak menjadi . lagi-lagi kalau yg berkait dgn future tue , haish ruginyaaaa rasa . nnt bila dah gagal dlm hidup , baru nak menyesal . kan rugi tue ==

Okay , sebenarnya aku sendiri tgh memotivasikan diri aku nie . aku nampak kuat , tapi dalaman aku nie kadang-kala rasa rapuh juga . i'm just a girl , yg lemah , yes mmg lemah tanpa semangat daripada org sekeliling . so i really need that motivation , to keep on continuing my life , by hook or by crook , cause it is not the end of my life yet , absolutely not . ** eh aku ckp mcm ade masalah besar sangat je . dah kenapa ? haha **

Tapi takpe la , utk peringatan je , apa salahnya kan ? Tak mustahil kalau aku sendiri buat apa yg aku cakap kat atas tue . Haishhh naudzubillah , minta dijauhkan ==

Kamu kat sana , jaga diri baik-baik . Aku sayang kau . Harap apa yg sedang berlaku nie adalah yg terbaik utk kita . Harap kita tabah menghadapi ujianNYA . Mana la tahu suatu hari nnt ada kesempatan kita utk jumpa , dan kenal diri masing-masing dgn lebih mendalam , aku anggap ia jodoh . Kalau tak pun , aku bersyukur dapat kenal diri kau , walaupun hanya melalui alam maya . Seronok sangat rasa tue . Aku dah nak sambung smula perjuangan aku yg belum slesai nie , so maybe makin kurang masa aku utk kau :( Aku tahu kau sentiasa doakan aku kan ? :) Terima kasih . Jaga la diri kau baik-baik kat sana , aku pun sentiasa doakan kau :) Jangan lupa untuk selalu ingat kat aku ya :)

awak tolong LIKE ya ? :)

No comments:

Post a Comment