Dear Followers :)

Friday, November 26, 2010

seronoknya jadi cikgu

Assalamualaikum :)

ENTRY KETIGA UNTUK HARI INI . korang nampak tak betapa bosannya aku ? -_____-

Tiba-tiba nak cerita pasal sorang ex-student aku nie . dia comel sgt , bole dikatakan favourite student aku lahh nie dulu . (tak bermaksud aku biased eh . aku sayang semua) cewahh :P haritu , dia add aku kat fb . sebelum nie dah friends dah . tapi oh okay , nie fb baru dia . taktahu la kenapa dia buat baru . ambboi , baru enam tahun dah ade dua fb eyy . teacher pun ade satu je tauuu HAHA :P

Apa yg aku nak cakap kat sini , mmg seronok jd seorang guru . wlaupun kite dah tak jd cikgu , tapi smpai bila-bila pun gelaran tu melekat kat kita . ohh , diorang tak panggil aku cikgu , diorang panggil aku teacher , teacher dayah . teeeheee modern sikit ;)

Tiba-tiba aku teringat masa mula-mula aku jd teacher kat sane . dulu aku ada tulis entry pasal nie , tapi rasanya dah delete kot . hmm . seronok . layan budak-budak mmg memerlukan kesabaran yg sgt tinggi . agaknye sbb tu lahh aku terlebih matang kot :P yup , jd cikgu mmg sgt dan teramat menguji kesabaran . banyak dugaan dia . tapi bila students sayang kita , rasa mcm heaven gila . best sgt . taktau nak ckp mcm mane perasaan tu . rasanya takde word yg bole describe perasaan tue .

Afraz . nie la nama student yg add aku tu . dia nie manja , anak last . comel sgt . hehe ingat lagi kitorang slalu usik dia kalau ibu dia terlewat jemput dia kat tadika ;) dia je satu-satunya student aku yg ada fb , ataupun dia je yg add aku . agaknye lahh . aku pun taktau . haritu dia online , dia IM aku . dia cakap dia baru balik dari transisi nak naik darjah satu . apa tuh ya ? ujian kan ? aku pun tanya lahh , next year tahun depan skola kat mana , mcm mane dgn ujian dia nak naik darjah satu tu semua . Alhamdulillah , cerdik anak murid aku nie . dia dapat fullmark utk ujian tu . semoga Afraz jadi pelajar yg cemerlang dunia akhirat :) amiiin ~

Dan aku rindu dorang semua . haritu aku terjumpa sarah kat pasar malam tmn skudai indah tue . hehe dia still ingat aku . dia nmpak aku je , dia senyum . ade la dua tiga kali terserempak (sbb pasar malam dia sumpah kecik gile) , nmpak muka yg sama je pun bole . haha mula-mula dah tegur kira ok lahh kan , kali kedua ketiga keempat terserempak , dah taktau nak buat ape . sengih je ahh . haha aku cepat-cepat ajak kakak aku balik . heee

Lepas tu kat jusco , aku nampak muiz (yg mcm muka zulkarnain) hehe . dia pun nampak mcm segan-segan je . mak dia pun tak kenal aku kot . so aku malas nak tegur dia , lari tempat lain je . nasib baik jusco besar . hehe :D aku awkward gile lahh kalau nak tegur parents , sbb sometimes dorang bukan kenal aku punn . kalau nak tegur parents yg dah biasa dgn aku ke , bole lahh takde masalah . hehe

Lepas tu pagi tadi aku pegy beli breakfast kat kafe noor , aku nampak faris pulakk masa aku tgh carik parking . hehe . yupp , aku rindu dorang semua . aku rindu nak main-main dgn dorang , rindu nak gurau-gurau dgn dorang . rindu kenakalan dorang , rindu manja dorang . errrghhh ! (aah , aku mmg takreti marah dan jd garang kat dorang . minta maaf . kalo nak marah pun , aku kena mntk tlg teacher lain marahkan . unless aku betul2 marah , baru la aku bole garang SIKIT . haha) it is a fact , oke :P

Pictures dorang ade lagi dlm phone aku . yg aku sempat snap je lahh . kadang-kadang bila aku rindu sgt , aku tgk muka dorang . aku ada record aishah dgn iman nyanyi lagu "hujan turun" , so aku dapat lahh aku dgr suara dorang . ahaks sebak gilaa ==

Dah la , sebelum aku leleh kat sini , baik aku stop dulu . Taaa take care awk semua ;)

awak tolong LIKE ya ? :)

No comments:

Post a Comment