Dear Followers :)

Tuesday, April 12, 2011

Ada apa dengan kuaci?

Assalamualaikum :)

Kadang-kadang aku rasa pelik . Kenapa dengan kuaci ? Ada something dalam dia yg boleh buat orang addict ke ? Apa yg ada dalam kuaci ?

Haritu Yana yang bawa budaya makan kuaci nie semula . Dah sekian lama aku tinggalkan dunia makan kuaci macam hamster tue . Hehe . Bukan aku taktau kalau dah start buka kuaci, , memang susah nak berhenti :)


First time dia makan kuaci depan aku masa dia ikut aku balik ruma haritu , tak ingat la bila , dah lama dah . Aku bawak dia pergi kedai dua hinggit kat skudai tue , then dia beli makanan hamster nie . Aku tak join sangat dia makan masa tue sebab rasa malas nak buka kuaci , plus nanti susah kalau aku addict . . Asyik nak mengidam je nanti kang , susah semua org nnt .

Then tabiat tue terbawa-bawa sampai ke kampus . Tambah lagi Eka pun suka makan biji bunga matahari nie juga . Haha , aku tahu kita memang akan ada link towards each other :D Aku cuba tahan , aku cuba kekalkan perangai malas aku :P

Lepas tue tak ingat la bila , aku hilang sabar . Aku cuba makan sikit je . Dan berjaya :) Feewiit !

Tapi lepas tue ...

Dalam kelas economy KITORANG makan kuaci .
Lepak kat bilik makan kuaci .
Baca buku makan kuaci .
Kalau boring kitorang cari kuaci .

Errrrrr :/



Kuaci nie yang paket paling besar punya , ringgit Malaysia enam lebih kan Eka?
Percayalah, kitorang boleh habiskan semuanya dalam masa tak sampai dua jam pun .


Sedikit demi sedikit kuaci kami keluarkan :D


Tahu roti ikan bilis ? Ya , rotinya dah selamat habis . Tengoklah , penuh dengan kulit kuaci je .
Nie hasil aku dan Yana dalam masa tak sampai sejam .

Ingat test Marketing aku haritu ? Yang aku cuma ada masa empat jam utk habiskan lapan chapter ? Ya , masa tue memang takde semangat langsung nak baca . Lagi-lagi bila kuaci ada depan mata . Kalau tak silap , kitorang habiskan sejam kat kuaci nie je . Heee :D


Aku habiskan masa yang sangat lama untuk habiskan muka surat di atas je . Itu pun tak dapat master sangat . Haha , sibuk lagi dengan kuaci kannnnn :P

Bila rasa macam "takbole jadi nie , aku kena stop makan kuaci , or else memang tak khatam la" , aku pun stop . And aku stop baca buku juga . Aku tidur . Ahaks . Take a nap je for ten minutes gitu la , then terpaksa bangun balik demi masa depan . Hehh :/

Haritu time economy pun kitorang slumber je bedal makan kuaci dalam DK . Memang encik tak tegur , sebab dia tak perasan . Kitorang duduk dekat row number dua , so dia tak perasan la . Then bila sang Rafie kot kalau tak silap aku , bawa makanan hamster nie pergi depan , terus je kena tegur . Haihhhh :/ Tapi aku tahu encik baik , dia tak kesah pun :D

In short , for those yang belum suka makan kuaci , please don't start the habit . Or else u'll be trapped on it . Don't know why , but you will , trust me . Then bila dah makan kuaci banyak-banyak , bibir korang akan rasa macam membesar . Haha :P It is fact .

So , that's it . Apa yang ada pada kuaci pun aku still taktahu . Oh and yes , aku punya skill buka kuaci tak sehebat Eka dan Yana . Wonder why lah . Sedikit sentap di situ :/

awak tolong LIKE ya ? :)

6 comments:

  1. haha.betul-betul.aku pun dah mula berhantu semula makan kuaci!masa study week hari tu,10 minit aku baca & fahamkan utk satu muka surat disebabkan kuaci!bahaya ni!hehe :)

    ReplyDelete
  2. takpe . bak kata vince , semua pemenang , tiada pengalah . aha :P

    ReplyDelete
  3. kau pn tahu ae yg tu ? ke kau pun dgr ape aku ckp ? hahah. vince kelakar lah dohh :D

    ReplyDelete
  4. aku tahu lah , sayang . haha tak sekelakar kau la :P

    ReplyDelete