Dear Followers :)

Saturday, April 2, 2011

Persoalan mana yang tak perlukan jawapan ?

"Serahkan hatimu pada si dia yang jelas mencintaimu dan bukan pada si dia yang kau cintai
Kerana si dia yang mencintai mu akan lakukan apa sahaja untuk melihat diri mu tersenyum bahagia
Sebaliknya belum tentu kebahagiaan dan kegembiraan daripada si dia yang kau cintai"


Assalamualaikum :)

So tadi aku ada terbaca ayat nie dekat FB . Actually nie bukan first time aku terbaca ayat nie , sebelum nie pun pernah , tapi tadi bila aku baca , ada satu persoalan yang timbul di benak kotak fikiran aku yang semestinya bukan berbentuk kotak , tapi berbentuk .. errr .. errr .. taktahu lah . Okay , kotak fikiran itu cuma satu hiperbola bahasa melayu :)


"Aku mencintai dia . So boleh tak aku berharap dia yang akan menjadi seperti orang di atas ? Yang akan mencintai aku sebab aku mencintainya . Yang akan serahkan hatinya pada aku untuk aku jaga sebab aku mencintai dia."

Lama aku fikir . Siap terbang melayang ke dunia fantasi aku sendiri lagi . Tenggelam dalam mencari kelogikan dan jawapan untuk persoalan aku sendiri . Aku tahu aku yang soal , aku yang kena jawab . Mana ada readers yang nak jawabkan . Ada ? *sentap sikit :/

So that's it . Aku dah tertidur pun sebenarnya sebelum nak tambahkan satu lagi koleksi bebelan aku sendiri nie . Sempat lagi mimpi entah apa-apa .

Oh , cerita pasal mimpi . Hmm . Aku tak faham kenapa H.A selalu muncul dalam mimpi aku . Bukan sekali , bukan dua kali , tap berkali-kali . Mungkin sebab aku terlalu fikirkan dia sangat kot . Tapi tue lah , aku letih . Kalau mimpi aku terjumpa dia tue , tolonglah jadi realiti je terus . Jangan terus lagi sebagai mimpi je :/

So , agak-agak ada harapan tak konon-konon dia sedar aku mencintai dia , yang mana perasaan nie sebenarnya bukan aku pupuk , tapi memang tiba-tiba hadir dalam jiwa raga sanubari hati yang innocent nie . Lepas tue bila dia dah sedar , jadilah dia seperti orang dalam statement di atas . Dan berbahagialah hidup kami dunia dan akhirat . Boleh tak ? Yelah , kalau semua orang nak jadi seperti statement tue , siapa yang nak mencintai setulus hati kalau masing-masing harapkan orang yang mencintai dia dulu ?

Pernah tak kau rasa macam mana seksanya menunggu orang yang sebenarnya kita taktahu berbaloi atau tak penantian kita tue ? Apa yang mampu untuk aku lakukan untuk terus menunggu ialah , berfikiran positif dan bersangka sesuatu yang baik untuk aku akan datang juga pada akhirnya . Selalu aku rasakan dialah tulang rusukku yang hilang tue . Tapi aku sendiri tak pasti .

Pandangan mata selalu menipu
Pandangan akal selalu tersalah
Pandangan nafsu selalu melulu
Pandangan hati itu yang hakiki
Kalau hati itu bersih

Satu rangkap lirik daripada lagu Hijjaz , Mata Hati . So aku pun terfikir lagi , apa yang aku rasa tue , yang konon dialah permata yang dicari tue , datangnya daripada pandangan mana ? Mata ? Akal ? Nafsu ? Hati ? Kalau hati , cukup baik ke hati aku ? Cukup bersih ke hati aku ?

PRANGGG !

Dan sebenarnya aku telah menambah satu lagi persoalan dalam diri sendiri , tambah serabutkan kepala otak yang dah sedia serabut disebabkan satu benda yang magik , cinta .

Bukan aku tak yakin Allah memang dah sediakan seseorang untuk aku , cuma aku rasa aku dah tak boleh sabar lagi . Aku nak tahu cepat-cepat , supaya reda sikit otak aku yang berselirat nie . Supaya bila aku tahu , tenanglah sedikit sang hati .

Tapi itulah sebenarnya yang dikatakan ujian daripada Allah, kan ? Apalah lagi yang mampu aku lakukan selain terus bersabar dan berdoa ?

"I'm about to lose my mind , you've been gone for so long . I'm running out of time , I need a doctor , call me a doctor to bring me back to life :/ "

awak tolong LIKE ya ? :)

No comments:

Post a Comment