Dear Followers :)

Saturday, April 9, 2011

Dialah di hati :)

Assalamualaikum :)

Mari kita lupakan semua masalah di dunia ini :D

Hari nie genaplah sudah Mama berusia 47 tahun . Alhamdulillah , aku bersyukur sebab Allah masih memberi peluang kepada aku utk merasai nikmat kasih sayang seorang ibu . Ya Tuhan , aku mohon , Kau panjangkanlah umur kedua ibubapaku . Sungguh aku tidak sanggup kehilangan salah seorang daripada mereka . Amiin ~


Lihat , inilah Mama . Seorang insan yang sangat teramat aku sayangi di dunia dan di Akhirat . Lihatlah senyumannya , mampu menenangkan sekeping hatiku yang gundah-gulana ketika aku kesedihan , ketika aku sangat menginginkan sokongan daripada seseorang .
Kata-katanya mampu menjadikan aku seorang insan yang kuat , yang kental walaupun ketika itu keyakinan diriku mungkin sudah mencapai kadar negatif .

Mama sungguh luar biasa . Benar-benar luar biasa .

Mama ,
Terima kasih kerana mengandungkan Kakdayah 9 bulan lamanya .
Terima kasih sebab tolong bersihkan kotoran yg org hasilkan sampai org mampu buat sendiri .
Terima kasih sebab Mama korbankan tidur Mama di saat org merengek di tengah malam .
Terima kasih kerana Mama telah mendidik anakmu ini dengan penuh kasih sayang dan kesabaran .
Terima kasih di atas segala wang ringgit yang Mama curahkan tanpa berkira demi memenuhi keperluan dan kehendak anakmu ini .
Terima kasih sebab telah menjaga orang pada waktu orang kesakitan , demam dan sakit kepala .
Terima kasih kerana Mama sentiasa ada di saat Kakdayah perlukan Mama .
Terima kasih sebab Mama sanggup masakkan apa yang Kakdayah nak walaupun Mama keletihan seharian bekerja .
Terima kasih atas segala penat lelah Mama demi mencari rezeki utk kita sekeluarga .

Terima kasih atas semuanya . Kakdayah tahu sepuluh juta kali ucapan terima kasih pun tidak akan dapat membalas semua jasamu , Ma . Tapi percayalah , Kakdayah akan lakukan yang terbaik demi Mama dan Ayah , InsyaAllah . Apa yang Kakdayah mohon hanyalah doa dan restu darimu :)

Aku sedar suatu saat nanti , apabila kedua ibubapa kita dimamah usia , mereka akan menjadi seperti anak kecil , seperti bayi yang baru dilahirkan . Makan minum mereka perlu dijaga . Kencing berak mereka perlu dibersihkan . Rambut putih mereka perlu disikatkan . Dan kerana itu , aku mohon Ya Tuhan , Kau berikanlah aku kesempatan dan kekuatan untuk aku balas jasa mereka .

Ya Tuhan , aku mohon Kau murahkanlah rezeki keluarga kami . Dan apabila rezeki kami Kau murahkan , aku mohon Kau lindungilah kami daripada menjadi hambaMu yang sombong dan bongkak . Kau jadikanlah kami hambaMu yang selalu bersyukur dan pemurah .

Ya Allah , aku mohon Kau kurniakanlah kami tubuh badan yang sihat , akal yang cerdas dan ingatan yang kuat . Agar dengan itu , kami dapat berbakti kepada agamaMu .

Ya Tuhan , aku mohon Kau pertemukanlah kami sekeluarga lagi di SyurgaMu yang hakiki , agar dapat lagi kami menjalin kasih sayang yang abadi .

Ya Allah , aku mohon Kau kuatkanlah iman kami dan Kau berikanlah kekuatan kepada kami untuk menjalankan syariatMu .

Ya Allah , sesungguhnya ibuku seorang yang sangat penyayang , seorang yang sangat memahami , seorang yang tegas apabila anak-anaknya melakukan kesalahan , seorang yang sangat penyabar dan aku sangat menyayanginya . Maka aku mohon , Kau peliharalah dirinya daripada sebarang kecelakaan . Kau panjangkan umurnya . Kau murahkan rezekinya . Kau makbulkanlah segala doanya . Dan Kau ampunkanlah dosa-dosanya .

Ya Allah , peliharalah diriku agar aku tidak menjadi seorang anak yang derhaka .

Amin ya rabbal a'lamiin .

Padamu ku harap
Kau hadir dalam hariku
Agarnya kau tahu betapa
Ku cinta padamu

Setiap masa
Seolah ada di sisi
Kasih padamu takkan pernah padam

Sayangku , hanya engkau di hati
Jiwaku ini kosong tanpa pelukanmu
Oh belaianmu

Kasih , kita ditakdirkan bersama
Takkan engkau ku persiakan
Walau terkadang hati mudah terusik olehku

Selagi ada nyawa
Seluruh daya kan ku pastikan kau gembira
Segala cinta dan saat bahagia
Oh ibu , ke akhir hayatku

SELAMAT HARI LAHIR , MAMA :)
I LOVE YOU THE MOST , NOORLIA AB HAMID !
♥ ♥ ♥

awak tolong LIKE ya ? :)

No comments:

Post a Comment