Dear Followers :)

Sunday, April 24, 2011

Suatu hari nanti

Suatu hari nanti
Dia imamku
Yang akan mengimamkan setiap rakaat dalam solatku

Suatu hari nanti
Dia Pembimbingku
Yang akan memimpinku ke jalan yang lurus
Ke jalan yang Allah redhai

Suatu hari nanti
Dia guruku
Yang akan menegur setiap kesalahanku
Dengan penuh hemah
Yang akan mengajarku
Apa erti hidup

Suatu hari nanti
Dia boss aku
Yang akan aku turuti kemahuannya
Yang akan aku taati kehendaknya
Demi mengejar Syurga hakiki di Akhirat sana

Suatu hari nanti
Dia sahabatku
Yang akan aku kongsikan saat-saat indah dalam hidup penuh tipu daya ini
Dia sahabatku
Yang akan dipinjamkan bahunya untuk aku menangis
Dipinjamkan telinganya untuk mendengar rintihan dan bebanan perasaan
Di saat aku penuh ragu pada diri sendiri

Suatu hari nanti
Dialah temanku
Yang sentiasa bersamaku
Sewaktu jatuh bangunnya aku

Suatu hari nanti
Dia seorang bapa kepada anak-anakku
Yang akan mendidik mereka penuh kasih sayang dan kesabaran

Suatu hari nanti
Aku tanggungjawabnya
Yang akan dia nafkahkan penuh upaya

Suatu hari nanti
Dia suamiku
Yang akan diamanahkan oleh ibu dan ayah
Untuk mengganti tugas-tugas mereka
Yang akan menjadi nakhoda bahtera perkahwinan
Sehingga ke Syurga hendaknya

Dan aku
Akan menjadi makmumnya
Yang akan mengikut setiap rakaatnya

Aku
Seorang pelajar
Yang akan sentiasa memperbaiki diri sendiri
Ke arah yang lebih baik

Aku juga
Seorang sahabat untuknya
Yang akan hadapi bersama waktu susah dan senangnya

Aku
Seorang teman yang setia
Yang akan sentiasa bersamanya di saat jatuh dan bangunnya dia

Aku
Seorang ibu kepada anak-anaknya
Yang akan turut mendidik mereka dengan penuh kasih sayang
Dan kesabaran

Dia tanggungjawabku
Yang akan aku uruskan hari-harinya
Yang akan aku jaga sakit demamnya

Dan aku ..
Seorang isteri yang taat kepadanya
Yang akan melangkah bersamanya
Sehingga ke Syurga abadi

InsyaAllah . .
Bukankah lelaki diciptakan untuk menjadi pemimpin wanita ?
:)

awak tolong LIKE ya ? :)

5 comments:

  1. wooww. woowwowooo. sgt hebT, hang nie knp ? rindu si akaun eh ? aminn . suatu hari, impian hang akn menjadi kenyataan. insyaAllh. jgn peduli ape kata aku.ape kate org lain yg kununya si akaun tu bukan jodoh kau. sbb kami bukan TUHAN. TUHAN tu ade kat atas tu hah. maha menddengar, maha mengetahui. jagn prnah berhenti berdoa. jgn pernah berhenti berharap krn ALLAH itu ada :) ILUSFDM

    ReplyDelete
  2. muahahaha :P aku tgh berangan la masa nie , heee . dia mmg sentiasa aku rindu , kau pun tahu . cuma skg nie aku malas nak fikir lagi , biar Allah yg tentukan :)

    ReplyDelete
  3. kan ? kite semua sekarang nie tgh redha dgn semua ketentuan Allah. kalau Allah kate itu yg terbaik untuk kite, kite terima je lah ;) kan ?

    ReplyDelete
  4. YUP ! Gitu ler gamaknyaa . hihi . sume yg berlaku dalam hidup kita skrg , sumenye atas ketentuan Dia . aku pun dah tak mampu apa-apa , kau pun sama :D

    ReplyDelete
  5. awak , nak share bole :) really mean it ...

    ReplyDelete