Dear Followers :)

Thursday, May 26, 2011

Bantu aku , tolong bantu aku

Assalamualaikum ,

Sudah aku katakan , Tuhan tak akan berhenti menguji hambaNya . Setelah nikmat yang Kau beri , kini Kau menguji aku lagi .

Kau menguji keikhlasan aku . Kau menguji kesabaran aku . Kau menguji aku pada setiap titik lemahku . Tuhan , ampunkan aku jika aku menangis tatkala ujian Kau aku hadapi . Aku cuba menjadi sekuat yang boleh , tapi apalah daya aku sebagai hambaMu yang lemah .

Hati aku seperti hampa . Jiwa aku seperti kosong . Air mata ini tidak mampu lagi menitik . Andai aku boleh perah kornea mata aku seperti kain buruk supaya habis kering-kontang setiap titis air mata ini , aku akan lakukan .

Tuhan , andai ini takdir yang Kau tentukan , aku harap Kau tunjukkan hikmahnya seberapa segera . Aku gerun mengenangkan keadaan hidup yang bakal aku lalui sebentar lagi .

Aku tahu aku masih ada Kau , Tuhan Yang Esa . Sampai bila-bila pun Kau tak akan pernah meninggalkan hambaMu keseorangan . Aku tahu itu .

awak tolong LIKE ya ? :)

No comments:

Post a Comment